مرکزی زیبا علیه سونامی - عکس

در طراحی مرکز اقیانوس‌شناسی اندونزی که با هدف پیش‌بینی وقوع سونامی در جزایر این کشور ساخته خواهد شد از الگوی امواج سونامی الهام گرفته شده است. این ساختمان کاملا با زیست‌بوم اقیانوسی هماهنگ خواهد بود. .

 

رقابت بین‌المللی طراحی که به تازگی توسط استان بالی در اندونزی برای ساخت یک مرکز مطالعات اقیانوس‌‌شناسی در نزدیکی ساحل کوتا برگزار شد، به بسیاری از شرکت‌کنندگان این فرصت را داد که یک‌بار دیگر به بررسی جزئیات سونامی 2004 این کشور بپردازند.

مرکز مطالعات اقیانوسی

به گزارش دیزاین بوم، در نهایت Solus4 که الگوی امواج سونامی را مبنای طراحی این مرکز قرار داده بود، برنده این رقابت شد. طرح اولیه این شرکت درون آب‌های اقیانوس آرام به اجرا درخواهد آمد.

مرکز مطالعات اقیانوسی

مرکز مطالعات اقیانوسی اندونزی در مساحتی حدود 2500 مترمربع و در 150 متری ساحل کوتا بنا خواهد شد. این ساختمان در برابر امواج اقیانوس و آبی که همیشه با آن در تماس خواهد بود، مقاوم است و چون دیواره‌های آن شفاف طراحی شده‌اند، محققان به سادگی می‌توانند از داخل ساختمان محیط دریایی پیرامون را تماشا کنند.

مرکز مطالعات اقیانوسی

در این طراحی آزمایشگاه‌های متعدد، محل‌های اقامت برای محققان، استخر آب دریا، باغچه‌های دریایی، کتابخانه و یک سالن کنفرانس پیش‌بینی شده است که در سطوح زیر و بالای آب ساخته خواهند شد.

مرکز مطالعات اقیانوسی

این ساختمان برای هماهنگی بیشتر با طبیعت اقیانوسی تمامی انرژی مورد نیازش را از طبیعت و انرژی‌های پاک دریافت خواهد کرد. سطوح شیشه‌ای شفاف و مات طراحی شده، همگی سلول‌های خورشیدی هستند که در کنار یکدیگر تعبیه شده‌اند.

مرکز مطالعات اقیانوسی

علاوه بر این نزدیکی این مرکز به ساحل، امکان استفاده از ژنراتورهایی را که می‌توانند نیروی جذر و مد را به انرژی الکتریکی تبدیل کنند، فراهم می‌کند.

مرکز مطالعات اقیانوسی

سیستمی برای جمع‌آوری آب باران در کنار سیستم تصفیه آب دریا، نیاز آب شرب این مرکز را تأمین خواهد کرد و از گردش لایه‌های عمیق‌تر آب برای کنترل دما و خنک نگه‌داشتن ساختمان استفاده خواهد شد.


مرکز مطالعات اقیانوسی

شکل حرکت امواج سونامی زمانی که به صورت خطی در نظر گرفته شوند، مطابق تصویر زیر خواهد بود. سونامی 2004 خسارت‌های جبران‌ناپذیری را به سواحل اندونزی وارد کرد و در حال حاضر نیز یک تهدید بالقوه برای بسیاری از جزایر اقیانوسی این کشور به حساب می‌آید. با استفاده از این مرکز می‌توان احتمال وقوع سونامی و خطرات ناشی از آن را پیش‌بینی کرد و آسیب‌ها را به حداقل رساند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: چهار شنبه 1 تير 1390برچسب:,
ارسال توسط amin
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 368
بازدید دیروز : 269
بازدید هفته : 1506
بازدید ماه : 1497
بازدید کل : 73291
تعداد مطالب : 751
تعداد نظرات : 74
تعداد آنلاین : 1



http://royalsell.com/theme/images/royalsell-amudi.gif

javahermarket