این هم از جام ششم
اين هم از جام ششم!
 
 
 

ميرکا که يکي از دختران دوقلويش را در آغوش گرفته و در حال تماشاي مسابقه فينال رولان گاروس بود، ناراحت به نظر مي‌رسيد. همسرش يک‌بار ديگر جلوي رافائل نادال کم آورده بود. راجر فدرر نتوانست جلوي رسيدن ماتادور به ششمين قهرماني اوپن فرانسه را بگيرد. حالا اين تنيسور به رکورد 6 قهرماني بيورن بورگ رسيده اما سطح بازي فدرر حاکي از آن بود که در ادامه فصل مي‌تواند به 16 گرنداسلمي که در کارنامه‌اش دارد بيفزايد. هيجان فينال تا حدي به اين خاطر بود که هر دو ستاره در ابتداي فصل شکننده به نظر مي‌رسيدند. نادال که پادشاه مسابقه‌هاي کلي‌کورت (زمين رسي) است تا به حال 4 بار در فينال اوپن فرانسه از سد فدرر گذشته اما اگر در اين فينال از لحظات کليدي مسابقه براي امتياز گرفتن استفاده نمي‌کرد حالا اين فدرر بود که در جشن قهرماني شرکت داشت. فدرر با پيروزي برابر نوواک جوکوويچ در نيمه نهايي و متوقف کردن نوار 43 برد پياپي تنيسور صرب بسياري از منتقدانش را به سکوت دعوت کرد. بسياري گمان مي‌کردند که او ديگر توانايي رسيدن به گرد پاي دو تنيسور اول رنکينگ يعني نادال و جوکوويچ را ندارد. در فينال هم او گاهي به همان اوج سابق برمي‌گشت و به نظر مي‌رسيد نادال شانسي براي قهرماني ندارد. نتايج يک 6 و 7 5 و 6 7 و 5 7 نمي‌تواند گوياي ميزان بالاي هيجان بيست و پنجمين رويارويي فدرر و نادال باشد. نادال حالا ده عنوان قهرماني دارد اما فدرر 25 ساله بود که تعداد جام‌هايش دو رقمي شد. آمار بردهاي فدرر نسبت به اين حريف 8 به 17 است اما نادال جوان سايه‌اي است که هر وقت راجر به پشت سرش نگاه کند،‌ خواهد ديد. او توانست فدرر را وادار به اشتباه کند و اين کليد پيروزي ماتادور بود.

فدرر: همين که به فينال آمدم ارزشمند بود

فدرر پس از شکست در فينال گفت: «من گفته بودم که پس از اوپن استراليا بايد 6 ماه صبر کنيم بعد در مورد وضعيت من و نادال نظر بدهيد. آن موقع فکر مي‌کردند که من ديگر از پس اين حريف برنمي‌آيم. متأسفانه گاهي زمان خيلي زود مي‌گذرد. ما به يک فينال ديگر رسيديم و دوباره همان بحث‌ها و مقايسه‌ها پيش آمده است.» اين دو از فينال اوپن استراليا 2009 به اين سو در هيچ فينالي با هم روبه‌رو نشده بودند:‌ «يک سال است که حس اعتماد‌به‌نفس فوق‌العاده‌اي دارم. اما در اوپن فرانسه و مسابقه‌هاي ويمبلدون فصل قبل کمي از اطمينان به نفسم را از دست داده‌ام ولي براي اين فينال اصلا خودم را دست کم نگرفته بودم.» وي افزود اولويت برنامه‌هايش اين بوده که به فينال يک گرنداسلم ديگر راه پيدا کند: «همين که به فينال رسيدم خيلي ارزشمند بود. من توانستم بازي‌هاي خوبي ارائه کنم. نسبت به قبل احساس آمادگي فيزيکي بيشتري مي‌کنم. من در نيمه نهايي بازي دشواري مقابل جوکوويچ داشتم و به خاطر پيروزي‌ام خوشحالم. مقابل نادال هم خوب بازي کردم.» اگر در نيمه نهايي جوکوويچ از سد فدرر گذشته بود يا اگر فدرر رولان گاروس امسال را فتح مي‌کرد، تنيسور صرب جاي نادال را به عنوان مرد شماره يک رنکينگ جهاني مي‌گرفت. فدرر در مورد بازي مي‌گويد: «ست سوم را که بردم دوباره وارد رقابت‌ جدي با نادال شدم و توانستم کار را به ست چهارم بکشانم. خوب مي‌دانستم که اين ست چقدر مي‌تواند مهم باشد.» فدرر که يکي از بهترين بازي‌هايش را در فينال انجام داد از حالا به فکر مسابقه‌هاي ويمبلدون است و کمتر کسي مي‌تواند ادعا کند که او شانس قهرماني ندارد: «از حالا به بعد به فکر ويمبلدون هستم. چند هفته بيشتر به آن مسابقه‌ها نمانده. اين تورنمنت از جهاتي هدف اول اين فصل من است.»

 

توني نادال: اوپن فرانسه متعلق به نادال است

عموي رافائل نادال که مربي اوست درباره فينال گفت: «اين پيروزي اهميت زيادي دارد. ما قبل از اوپن فرانسه خيلي تحت فشار بوديم. اول شدن رافا يا زدن رکورد بورگ آن‌قدرها مهم نيستند. اوپن فرانسه تورنمنتي است که به رافا تعلق دارد. او بايد از عنوان قهرماني خودش دفاع مي‌کرد چون او استاد بازي در زمين رسي است و اگر اين بازي را نمي‌برد ممکن بود جوکوويچ به رتبه اول رنکينگ جهاني برسد. از همان مسابقه‌اي که رافا، روبين سودرلينگ را برد رويکردش عوض شد و با انرژي بيشتري به مصاف حريفانش رفت. ما از حالا به فکر ويمبلدون نيستيم چون اول بايد از قهرماني به اين بزرگي لذت ببريم و جشن بگيريم.»

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: سه شنبه 17 خرداد 1390برچسب:,
ارسال توسط amin
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 400
بازدید دیروز : 269
بازدید هفته : 1538
بازدید ماه : 1529
بازدید کل : 73323
تعداد مطالب : 751
تعداد نظرات : 74
تعداد آنلاین : 1



http://royalsell.com/theme/images/royalsell-amudi.gif

javahermarket