ستاکس‌نت اين‌بار پزشکي را هدف گرفت

ستاکس‌نت اين‌بار پزشکي را هدف گرفت

 

استاکس‌نت همچنان در ايران است و برخي دستگاه‌ها تنها به هشدار در اين‌خصوص بسنده کرده‌اند.

آخرين قرباني اين تروريسم رايانه‌‌اي در ايران، مراکز تصويربرداري پزشکي بوده‌اند.

با خبرهايي از اين دست که به‌تازگي منتشر شده‌اند بايد باور کنيم که هدف يک ترور همه‌جانبه سايبري قرار گرفته‌ايم؛ تروري که آرام آرام آمده است اما قصد دارد جنايات فراگيري را در ايران انجام دهد؛ جناياتي که از نيروگاه هسته‌اي بوشهر تا بيمارستان‌هاي تهران را زير سايه نحس خود قرار داده است، جناياتي که تنها راه مقابله با آن، هشدار به دستگاه‌هاي زيرمجموعه وزارت‌خانه‌ها نيست، جناياتي که به‌نظر مي‌آيد آغازگر جنگي نوين با مردم‌ ايران است.

حالا جنگ دشمنان با ما فراگير شده است؛ از تحريم‌هاي اقتصادي تا لجن‌پراکني‌هاي سياسي، از سياست تا حملات رسانه‌اي، از رسانه تا تهديدهاي فرهنگي، از فرهنگ تا ترور دانشمندان ايراني، از ترور فيزيکي تا تروريسم سايبري، همگي نشانه عجز و درماندگي دشمنان در برابر ايراني‌ها و توسل به هر حرکت ضدانساني در برابر آن‌هاست.

ترور سايبري وزارت بهداشت

وزارت بهداشت قريب به 5 ماه پيش اين موضوع را اعلام کرده بود و به تمام دستگاه‌‌هاي زيرمجموعه‌اش هشدار داد که در معرض تهديد ترور سايبري هستند.

با اين‌همه چند روز پيش معاون تحقيقات و فناوري وزارت بهداشت با اشاره به هشداري که به مراکز تصويربرداري پزشکي درباره حملات استاکس‌نت داده شده بود گفت: به همه مراکز هشدار داده بوديم اما اين‌بار به‌دليل به‌روز نکردن برنامه رايانه‌اي، اين دستگاه‌ها از آسيب مصون ماندند.

دکتر مصطفي قانعي در‌ گفت‌وگو با مهر افزود: ما براي پيشگيري از آلودگي نرم‌افزاري دستگاه‌هاي تصويربرداري پزشکي به ويروس رايانه‌اي استاکس‌نت، هشدار داده بوديم و خوشبختانه هيچ آسيبي به ما گزارش نشده است.

معاون تحقيقات و فناوري وزارت بهداشت گفت: با اطلاعاتي که به‌دست آورده‌ايم مطمئن شديم که قصد داشته‌اند دستگاه‌هاي تصويربرداري پزشکي را با حملات سايبري استاکس‌نت آلوده کنند، از همين‌رو به همه مراکز دارنده اين دستگاه‌ها هشدار داده شد.

به‌روزرساني بدون استفاده از اينترنت

وي خاطرنشان کرد: براي اولين‌بار به‌روز نکردن برنامه‌هاي رايانه اي به نفع ما تمام شد و با توجه به اين‌که هيچ‌کدام از مراکز تصويربرداري پزشکي، براي به‌روز کردن برنامه‌هاي دستگاه‌هاي خود به اينترنت متصل نشده و برنامه‌هاي خود را به‌صورت اينترنتي به‌روز نکرده بودند، گزارشي از آسيب نداشتيم.

قانعي يادآور شد: ما براي پيشگيري از آلودگي نرم‌افزاري دستگاه‌هاي تصويربرداري پزشکي، يک نرم‌افزار مقابله توليد کرده بوديم که اين نرم‌افزار در مراکز مختلف دارنده دستگاه‌هاي تصويربرداري بارگذاري شد تا از بروز مشکل پيشگيري شود.

نيويورک‌تايمز، مدعي ترور سايبري

نيويورک‌تايمز نيز پيش از اين در اسفند سال گذشته مدعي شده بود که فعاليت نيروگاه بوشهر کند شده و ايران به بازرسان آژانس گفته که در نيروگاه تازه تکميل شده بوشهر با مشکل مواجه شده است.

براساس گزارش ادعايي اين روزنامه، ايران علتي براي اين اقدام ذکر نکرده اما در گذشته اعلام کرده بود که ويروس استاکس‌نت، راکتور بوشهر را آلوده کرده است.

در همين رابطه روسيه که وظيفه تامين سوخت نيروگاه بوشهر را برعهده دارد، پيشتر اعلام کرده بود که در مورد نفوذ استاکس‌نت در نيروگاه، تحقيقاتي را انجام مي‌دهد زيرا اين موضوع مي‌تواند نشانه بدي باشد.

روسيه خواستار تحقيق است

به گزارش مهر، ديميتري روگوزين در سخناني مدعي شد که حمله ويروس استاکس‌نت به نيروگاه بوشهر سبب شده بود که سانتريفيوژها با سرعتي خارج از کنترل به چرخش دربيايند.

روگوزين با تشبيه استاکس‌نت به مين‌هاي انفجاري گفت: اين ويروس، سمي و بسيار خطرناک است و مي‌تواند پيامدهاي بسيار جدي داشته باشد.

سفير روسيه در ناتو اضافه کرد: اين مين‌ها مي‌توانند سبب وقوع يک چرنوبيل جديد شوند. ناتو بايد در اين‌باره تحقيق کند زيرا اين موضوع شخصي نيست.

همراه با استاکس‌نت، از مرداد 89

به گزارش مهر، در مرداد 89 موضوع هجوم کرم رايانه‌اي به‌نام Stuxnet به رايانه‌هاي ايراني اعلام شد.

فرآيند تخريبي اين ويروس رايانه‌اي به‌گونه‌اي است که تلاش مي‌کند اطلاعات سيستم‌هاي کنترل صنعتي را به سرقت برده و آن‌ها را بر روي اينترنت قرار دهد.

اندونزي و هندوستان نيز به‌واسطه اين نرم‌افزار مخرب مورد هجوم قرار گرفته بودند.

براساس اطلاعات جمع‌آوري‌شده توسط Symantec، در حدود 60 درصد از سيستم‌هاي رايانه‌اي که به اين ويروس آلوده شده‌اند، در ايران قرار دارند.

Stuxnet توسط ابزارهاي USBدار انتقال پيدا مي‌کند. زماني که ابزاري آلوده به اين شکل به رايانه اتصال پيدا مي‌کند، کدهاي آن به جست‌وجوي سيستم‌هاي Siemens گشته و خود را بر روي هر ابزار USBدار ديگري که بيابند، کپي مي‌کنند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: یک شنبه 15 خرداد 1390برچسب:,
ارسال توسط amin
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 325
بازدید دیروز : 269
بازدید هفته : 1463
بازدید ماه : 1454
بازدید کل : 73248
تعداد مطالب : 751
تعداد نظرات : 74
تعداد آنلاین : 1



http://royalsell.com/theme/images/royalsell-amudi.gif

javahermarket