هرج و مرج در فوتبال
هرج‌و‌مرج در شهر فوتبال
 

هياهوي اين روزهاي مقر اصلي فوتبال دنيا مثل اين‌که تمام‌شدني نيست. هر روز يک مدرک از رشوه‌خواري‌هاي کلان مديران فيفا رو مي‌شود و همه يک جورهايي مي‌خواهند زيرآب آن يکي را بزنند تا جايگاه خود را حفظ کنند. در اين ميان پاي مديران اصلي هم به ميان آمده که البته با نفوذهاي فوق‌العاده‌اي که دارند خود را مبرا کردند اما نکته‌اي که طعنه‌آميز است فساد بي‌سر و تهي است که اصلي‌ترين محل تصميم‌گيري‌هاي کلان فوتبال جهان را فرا گرفته است. مسئله انتخاب ميزبانان جام‌هاي جهاني 2018 و 2022 چيزي است که هنوز خيلي‌ها آن را فراموش نکردند. به خصوص انگليسي‌ها که علي‌رغم تدارکات فراوان ناگهان در روز انتخابات آچمز شدند اما حالا که بحث رشوه‌گيري مديران فاش شده و حتي در آستانه انتخابات رياست فيفا بن‌همام که يکي از دو کانديداي اين مقام بود به‌دليل افشاي فساد، از انتخابات برکنار شده. سپ بلاتر که البته او هم همين دو روز پيش از اتهاماتش تبرئه شد کنفراس خبري تشکيل داده تا حرف‌هايش را به گوش همه برساند. رئيس فيفا دوشنبه شب در نشست خبري ترتيب داده شده در سالن همايش زوريخ، از 15 سؤال مطرح شده به چهار سؤال پاسخ نداد. هر چهار سؤال مطرح شده از سوي رويترز، ZDF، بي.بي.سي و تايمز، حول محور واکنش بلاتر به اظهارات تند و جنجالي جک وارنر، معاون اداري و مالي بلاتر مطرح شد و آقاي رئيس تنها به سکوت و حرکات تحريک‌آميز صورت خود خطاب به خبرنگاران بسنده کرد. او در طول اين نشست خبري خيلي مضطرب به‌نظر مي‌رسيد و در جملات کليدي مطرح شده خود گفت: «هيچ بحراني در فيفا وجود ندارد، خانواده فيفا مشکلات داخلي خود را حل مي‌کند، بحراني وجود ندارد تا شما خبرنگاران از آن بهره‌برداري کنيد، با خبرنگاراني که قصد جوسازي و تخريب فضاي آرام فيفا را دارند به شدت برخورد مي‌شود، کارت شناسايي و تأييديه خبرنگاران دردسرساز ضبط مي‌شود، فيفا نيازي به کمک کسي ندارد.» البته در طول اين کنفرانس بسياري از خبرنگاران به نشانه اعتراض سالن را ترک کردند، اين حرکت بلاتر را آن‌قدر عصبي کرد که حتي هنگام خروج از سالن گفت: «مي‌دانم اين خبرنگاران از چه کسي دستور مي‌گيرند، اوضاع اين‌طور نمي‌ماند.حالا خواهيد ديد.»

ميزباني قطر لغو نمي‌شود

با وجود هجمه فراوان عليه ميزباني قطر که سرمنشا همه افشاگري‌ها در فيفاست اما جروم والکه دبير‌کل فيفا با رد ادعاهاي مربوط به اين‌که قطر ميزباني جام جهاني‌2022 را خريده است، گفت: «اين کشور منصفانه انتخاب شد و تحقيقاتي در اين باره صورت نخواهد گرفت. قطر نامزدي بود که قدرت مالي بسياري داشت و از آن به بهترين نحو براي پيروزي در اين رقابت استفاده کرد و به همين دليل هيچ‌گونه تحقيقاتي درباره ميزباني اين کشور صورت نخواهد گرفت.» والکه همچنين ادعاهاي مطرح شده از سوي جک وارنر و محمد بن‌همام اعضاي معلق فيفا مبني بر اين‌که او بر روي تصميمات کميته اخلاقي فيفا نفوذ دارد را بي‌اساس دانست. کميته اخلاقي فيفا روز يک‌شنبه وارنر و بن‌همام را به اتهام پرداخت رشوه به اعضاي اتحاديه فوتبال کارائيب به‌طور موقت از تمامي فعاليت‌هاي مرتبط با فوتبال محروم کرد. فدراسيون فوتبال قطر نيز هرگونه پرداخت رشوه در ازاي جلب حمايت اعضاي کميته اجرايي فيفا در مراسم انتخاب ميزبان‌هاي جام‌جهاني را رد کرده است.

نگراني حاميان مالي فيفا

اتفاق عجيب و غريبي که هر روز حول و حوش فيفا رخ مي‌دهد موجب شده تا‌ 2 حامي اصلي اين فدراسيون تهديد به قطع همکاري کنند. کمپاني آديداس آلمان که در زمينه تهيه و توليد وسايل ورزشي فعاليت گسترده‌اي دارد و از اسپانسرهاي اصلي فيفا محسوب مي‌شود، در پي حوادث اخير به‌وجود آمده در ارتباط با موضوعات رشوه‌خواري در اين سازمان اعلام کرد امکان قطع همکاري‌ وجود دارد. سخنگوي اين توليد‌کننده درجه يک جهاني روز گذشته گفت: «آديداس از گذشته مناسبات کاري تنگاتنگي با فيفا داشته و همواره از همکاري سودمند و سالم استقبال کرده است ولي الان با‌توجه به اين‌که شک و ترديدهاي بسياري در ارتباط با مسائل پشت پرده در اين سازمان به‌وجود آمده، احتمال در پيش گرفتن راه تازه‌اي برايش وجود دارد. براي آديداس حفظ اعتبار و سلامت کاري، بيش از هرچيزي اولويت دارد. از اين رو حتي امکان دارد درصورت محرز شدن مسائل اخير اقدام به قطع همکاري کند.» رويترز نيز در گزارشي به تهديد کوکاکولا بر عليه فيفا اشاره کرد و نوشت: «کمپاني کوکاکولا به‌عنوان دومين حامي مالي فيفا در بيانيه‌اي نسبت به اوضاع پيش آمده در فيفا ابراز نگراني کرده است.» در اين مطالب آمده است: «اين روزها، براي فيفا و فوتبال جهان روزهاي بدي است. اميدواريم مشکلات هر‌چه سريع‌تر حل شوند. کمپاني کوکاکولا براي شخص بلاتر و زحمات ايشان در گسترش فوتبال در جهان و امور خيريه با همکاري حاميان مالي خود احترام زيادي قائل است؛ اما با نهايت تأسف بايد اعلام کنيم که در صورت تداوم اين سونامي ايجاد شده راهي به جز خروج منابع مالي خود از فيفا نداريم.» جالب اين‌که جک وارنر معاون مالي و اداري بلاتر دو روز پيش چنين حوادثي را به صورت ضمني پيش‌بيني کرده بود. مراسم انتخابات فيفا در شهر زوريخ امروز و فردا پي‌گيري مي‌شود و طي آن بلاتر بدون هيچ رقيبي آغازگر يک دوره 4 ساله ديگر در فيفا خواهد شد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: یک شنبه 15 خرداد 1390برچسب:,
ارسال توسط amin
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 209
بازدید دیروز : 269
بازدید هفته : 1347
بازدید ماه : 1338
بازدید کل : 73132
تعداد مطالب : 751
تعداد نظرات : 74
تعداد آنلاین : 1



http://royalsell.com/theme/images/royalsell-amudi.gif

javahermarket