سلطان گرافيک پردازنده‌ها
سلطان گرافيک پردازنده‌ها
 

مولفه زيبايي و جذابيت در مورد انتخاب يک نرم‌افزار يا سخت‌افزار هم به‌وضوح وجود دارد و شايد بتوان گفت که در حال حاضر يکي از مهم‌ترين بخش‌هاي يک رايانه مربوط به بخش گرافيک آن است.

يکي از بزرگ‌ترين و موفق‌ترين شرکت‌هاي جهان که در زمينه فناوري و طراحي کارت‌هاي‌گرافيک فعاليت دارد، شرکت آمريکايي Nvidia است.

اين شرکت علاوه بر طراحي کارت‌هاي‌گرافيک، به طراحي سيستم‌هاي دسکتاپ و ايستگاه‌هاي کاري نيز مشغول مي‌باشد.

Nvidia در سال 1993 در ايالت کاليفرنيا توسط Jen-Hsun Huang بنيان گذاشته شد و مي‌توان گفت که اين شرکت، فروشنده مدارهاي مجتمع پردازنده‌هاي گرافيکي، کارت‌هاي‌گرافيک، رسانه‌هاي ديجيتال، ابزارهاي ارتباطي و کنسول‌هاي بازي است.

شايد بسياري از کاربران اين شرکت را به‌خاطر سري کارت‌هاي‌گرافيک GeForce بشناسند.

سري GeForce براي بازي‌هايي با گرافيک بالا و براي طراحي‌ها و کارهاي حرفه‌اي آماده شده و بسيار مورد استقبال کاربران قرار گرفته است.

بسياري از کارشناسان اعتقاد دارند که با انتشار اين سري، گام بسيار بزرگي در عرصه گرافيک ديجيتال و فناوري تراشه‌هاي گرافيکي برداشته شده است.

اين شرکت اکنون تحت نظارت Curtis Priem Chris Malachowsky و Jen-Hsun Huang اداره مي‌شود.

اولين کارت توليدي اين شرکت، NV1 بود که در حقيقت مي‌توان گفت، شروع بسيار موفقي براي کار در زمينه گرافيک به‌حساب مي‌آمد و پس از آن بود که بازار گرافيک در دستان Nvidia قرار گرفته و هر تحولي که در جهان کارت‌گرافيک به‌وجود مي‌آمد، ريشه‌اي در فعاليت‌هاي اين شرکت داشت.

پس از ارائه سري چهارم کارت‌گرافيک و چيپست‌هاي GeForce، شرکت قدرتمند Nvidia توانست در عرضه افکت‌هاي سينمايي با کارت‌هاي معتبر خود نيز جلب توجه کند.

پس از اين دوره، شرکت Nvidia با ارائه سري‌هاي مختلف، تغييراتي در جهت صرفه‌جويي در مصرف برق و بهبود کيفيت تصوير و از بين بردن سايه‌ها ايجاد کرد.

شايد بتوان گفت که اصلي‌ترين رقيب Nvidia در ابتدا شرکت ATI بود که بعدها توسط شرکت AMD خريداري شد ولي باز هم در مقايسه با موفقيت‌هاي اين شرکت، هيچ شرکت ديگري حرفي براي گفتن نخواهد داشت.

اعتبار و موفقيت‌هاي Nvidia به اندازه‌اي بوده است که مديرعامل اين شرکت يعني جن هسون هانگ در سن 48 سالگي به‌عنوان شانزدهمين مديرعامل پردرآمد جهان شناخته شده است.

سايت Vizworld.com مصاحبه‌اي را با وي در مورد گوشي‌هاي تلفن‌همراه داشته است که در ادامه مي‌خوانيم.

پلت‌فرم Tegra باعث شده که از 2007 تا به‌حال فروش شما در حدود 40 درصد افزايش پيدا کند؛ از فعاليت در اين راستا راضي هستيد؟

Tegra بر مبناي پردازنده گرافيکي جديد ما طراحي شده است و به‌دليل اين‌که اندازه آن کوچک‌تر از پردازنده‌هاي شرکت INTEL بود، براي توليد رايانه‌هاي همراه، گوشي‌هاي تلفن‌همراه و وسايل قابل حمل بيشتر مورد استقبال قرار گرفت. در واقع اندازه آن يک‌دهم پردازنده‌هاي شرکت INTEL است و مصرف برق آن‌هم در مقايسه با ديگر پردازنده‌ها بسيار کمتر مي‌باشد.

فکر مي‌کنيد که براي توليد تراشه گرافيکي مي‌توانيد با شرکت‌هاي بزرگي مانند INTEL و IBM رقابت کنيد؟

ما بيشتر براي فروش کارت‌هاي‌گرافيک فعاليت مي‌کنيم و به‌دنبال اين هستيم که بفهميم کاربران بيشتر کدام پردازنده‌ها را انتخاب مي‌کنند تا با توليدکننده آن پردازنده همکاري کنيم. در واقع در زمينه توليد پردازنده نمي‌توان با پيشگاماني چون INTEL يا IBM رقابت کرد.

با وجود اين‌که INTEL شريک شماست اما گويا به‌تازگي مشکلاتي با هم پيدا کرده‌ايد.

اين شرکت در چند ماه گذشته در کنفرانس‌هاي تبليغاتي که داشته، اعلام کرده است که در آينده پردازنده‌هاي گرافيکي نابود خواهند شد؛ ما فقط با اين صحبت‌ها مخالف بوديم و اين اختلاف نظر را اعلام کرديم.

درمورد سخت‌افزاري که درزمينه تلفن‌همراه ارائه مي‌کنيد، توضيح دهيد.

به‌نظر من اگر شرکت‌هايي مانند INTEL و AMD توليد رايانه و لپ‌تاپ را متوقف کنند، تلفن‌هاي‌همراه بسيار زودتر از آن‌چه که فکر کنيم، مي‌توانند جايگزين آن‌ها شوند. من در طي چند سال گذشته ترکيبي از 2 فناوري بي‌سيم و نمايشگرهاي LCD را به‌عنوان سخت‌افزار اصلي تلفن‌همراه بررسي کردم.

با ارائه محصول جديد ما، کاربران شوکه خواهند شد و شايد بتوان گفت که ما سرانجام مي‌توانيم يک قطعه سخت‌افزاري افسانه‌اي توليد کنيم.

پلت‌فرم Tegra به چه محصولي شباهت داشته و چه کاربراني به‌سمت آن جذب مي‌شوند؟

به‌نظر من کامل‌ترين و بهترين تلفن‌همراه جهان، گوشي iPhone است و ما تلاش کرده‌ايم که کاربراني را به‌سمت خود جذب کنيم که به اين محصول علاقه زيادي دارند اما تا حدودي درگير مشکلات و ايرادهاي فني آن هستند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: یک شنبه 15 خرداد 1390برچسب:,
ارسال توسط amin
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 536
بازدید دیروز : 269
بازدید هفته : 1674
بازدید ماه : 1665
بازدید کل : 73459
تعداد مطالب : 751
تعداد نظرات : 74
تعداد آنلاین : 1



http://royalsell.com/theme/images/royalsell-amudi.gif

javahermarket